menu

Relaxatie Zen'ti, Partner in Excellence

Tekst: Tineke Weyhaeghe | Foto's: Relaxatie Zen'ti

Met onze award “Partner in Excellence” zetten we onze partners die het goed doen en net dat tikkeltje meer service geven dan wat de klant verwacht in de bloemetjes. Want ze zijn de beste binnen hun sector. Ze leggen de lat hoger voor al hun collega’s en verdienen het dus om eens extra in de kijker geplaatst te worden.

Onze business coach Laurens gaat langs bij Relaxatiepraktijk Zen'ti te Moen met de award ‘Partner in Excellence’. In deze warme sfeervolle praktijk kun je helemaal tot rust kunt komen. Je kunt hier genieten van ontspannende, en energetische massages, of een persoonlijke relaxatiebehandeling. Binnen dit totaalconcept zijn er ook Beauty & Relax Rituelen, lichaamspeelings, -pakkings en gelaatsverzorgingen. Er hangt een knusse en gezellige sfeer en al snel waan je je helemaal in een veilige, warme en beschermde cocoon. Eventjes alles loslaten en terug tot jezelf komen.

80% terugkerende klanten, 4,5/5 en 100% tevreden reviews

Afbeelding

Als freelance hoofdredacteur werkt Tineke voor Lifestylebooking,  en heeft daarnaast ook haar eigen relaxatiepraktijk. Vreemd? 
"Voor sommigen misschien wel. Maar voor mij is het een unieke kans om te doen wat ik graag doe. Ik vind het erg boeiend om beide passies te combineren. Op deze manier ontmoet ik veel collega’s, mag hun verhaal brengen en voel mij geïnspireerd door wat zij doen. Het draagt alleen maar bij aan een nog betere inleving, verdieping en persoonlijke ontwikkeling." 

Wat vind je ervan dat je de award Partner in Excellence krijgt?
Mijn eerste indruk was: Oh echt, krijg ik de award? Ik voelde mij precies terug een beetje verlegen worden. Er ontstond een klein vreugdedansje in mijn buik en ik kon een glimlach niet onderdrukken. Maar wat zullen andere handelaren wel niet zeggen? Voor mij hoeft het niet hoor… ik blijf liever onder de radar. Maar ik ben heel erg trots en dankbaar dat mijn klanten mij deze award bezorgd hebben."

Laurens: "Je hebt deze award verdiend dankzij de reviews en scores van je klanten. En de cijfers die aantonen dat 8/10 klanten met een deal terug komen bij jou. De award krijg je van de klanten, niet door een selectie van Lifestylebooking." 

Wie je bent en wat je zegt, moet kloppen en weerspiegelen in je zaak, service en behandelingen.

Waarom denk je dat mensen bij jou terug komen?
“Het belangrijkste element is de beleving als klanten bij Zen’ti komen. Alles moet gewoon kloppen. Wie je bent. Wat je doet. Je uitstraling. De sfeer in je zaak. Dat wat je zegt, ook weerspiegeld wordt in wat je doet en voelbaar wordt. Bij elke behandeling of massage worden alle zintuigen aangesproken of geprikkeld. De geur van olie in de praktijk. Een omhullende warmte die je voelt op je huid. Zachte en sfeervolle verlichting met gezellige kaarsjes. Wie binnenkomt, voelt meteen dat de energie goed zit. Als ik wil dat mensen tot rust komen bij mij, moet ik zelf ook rustig zijn en dat uitstralen. Daarom is zelfzorg ook heel belangrijk. Ik ben bewust bezig met de juiste balans in mijn leven en om mezelf verder te ontplooien. Als ik aan mijn klanten zeg dat ze moeten rusten en luisteren naar hun lichaam, moet ik dit toch ook doen.”

Jij vindt het inderdaad erg belangrijk dat je de juiste klanten aantrekt. Is dat gelukt via Lifestylebooking en de deals?
“Ja, zeker dankzij het artikel waarin potentiële klanten al een idee krijgen van wie je bent. Je kunt wel zeggen wat je allemaal doet, maar dat stukje persoonlijkheid maakt het verschil. Daarvoor kiezen mensen en komen ze terug, als het klopt wie jij bent en ze zich goed voelen bij jou. Authentiek en eerlijk zijn is ook heel belangrijk. De klant staat hier centraal, en verdient een persoonlijke aanpak. Als ik mensen niet kan helpen, verwijs ik hen ook door. Ik werk samen met verschillende specialisten, waaronder een psychologe, osteopaat en voedingsdeskundige. Dat waarderen mijn klanten, en nadien komen ze allemaal bij mij terug. Ik zeg soms al lachend dat ik mijn klanten zelf kies en aantrek wie bij mij past. Maar dat klopt ook. Mijn klanten maken bewust tijd voor voor hun relax-moment. Ze komen op hun vrije dag of nemen zelfs een dagje verlof.”

Ik zeg soms al lachend dat ik mijn klanten zelf kies die bij mij passen.

Dat is wel opmerkelijk. Maken mensen gemakkelijk een volgende afspraak?
“Ja, toch wel. Mensen voelen ook meer de nood aan ontspanning en plannen dat bewust in. Als ze komen voor de relaxatiebehandeling of massage, voelen ze meteen dat het iets in gang gezet heeft. Eens ze er zelf voor gekozen hebben om er iets aan te doen, kunnen ze veranderen. Dat is heel belangrijk, dat het uit zichzelf komt. Dan vragen ze meteen zelf al wanneer ze best terug komen. Ik voel ook meteen aan met wie ik een klik heb en of ik kan helpen. Als dat niet het geval is, geef ik dat ook aan. Dan ben ik niet de juiste persoon voor hen. Ik hoor nog altijd dat ene zinnetje van mijn lerares tijdens mijn opleiding: je kunt gewoon niet iedereen helpen. Zodra je dat loslaat, komen de juiste klanten naar je toe.”

Sinds kort werk je ook met de online agenda en de webshop. Hoe is dit tot nu toe voor jou?
“Ik twijfelde lang over de online agenda. Wat als ik mijn vrijheid dan kwijt ben? Geen controle meer heb op de afspraken? Gaat het dan niet te druk worden? Maar door de drukte van telefoontjes, gemiste oproepen, berichtjes, mailtjes,... werd afspraken plannen moeilijker. Mensen terugbellen, voicemails inspreken, berichten beantwoorden, mails versturen met voorstellen en dan wachten op bevestiging. Zo kon het ook niet langer. De tijd en energie die ik daar in stak, kon ik wel ergens anders voor gebruiken. Met de zomervakantie in zicht, zette ik de agenda online. En dat was een verademing. Ik postte het ook op sociale media. En meteen maakten mensen er gebruik van. Heel gemakkelijk. En voor mij ook.”

Starten met de online agenda was een verademing en succes vanaf het begin.

“Vanaf de eerste week kreeg ik ook al bestellingen binnen via de webshop. Ik kon het niet geloven. Van een klantje die af en toe in de praktijk komt. Ze volgt mij op sociale media, maar woont hier niet in de buurt. Dus nu kon ze eenvoudig online shoppen en stuurde ik het pakketje op. Eerlijk, ik dacht ook in het begin: dat is terug extra werk en tijd die daarin kruipt. Gedoe met verzendingen en dozen. Maar eigenlijk valt dat heel goed mee. Eénmaal per week maak ik mijn verzendingen klaar en breng ze naar de post. Ik maak online mijn verzendbonnen aan en meer is dit niet. De webshop is een schot in de roos om extra verkoop te stimuleren. Zonder dat ik moet verkopen. Mensen vragen mij nu veel meer naar mijn producten, nu ze online ook zien wat ik heb.”

Je hebt ook aandacht voor detail, huisstijl en kleine extraatjes voor je klanten?
“Ja, ik vind dat zelf ook leuk. Ik heb flesjes water laten bedrukken met mijn logo op. Na elke behandeling is het belangrijk om water te drinken, en nu kan ik dus een flesje meegeven. Ook voor de webshop heb ik bedankingskaartjes laten drukken die ik mee opstuur. En de verpakking personaliseer ik met tape met de website er op. Het zijn kleine dingetjes, maar die maken toch het verschil en ogen professioneel. Die herkenbaarheid en visibiliteit zijn heel belangrijk, dus trek ik de lijn van mijn logo en huisstijl door. En dat werkt. Online sta ik sterk dankzij de website, online agenda en webshop van Lifestylebooking. Ook de Facebook promotie heeft ervoor gezorgd dat mensen mij zelfs herkenden en aanspraken. De reacties zijn erg positief en leuk om te horen.”

Zin in heerlijke me-time
bij Relaxatie Zen'ti in Moen

Verder lezen

Messenger logo
Chat